Klasa VII
Thema: Frühstück international. Nazywanie produktów spożywczych.
podręcznik: ćw. 1a i b, 2 s. 78-79
zeszyt ćwiczeń: ćw. 1-6 s. 58-60
Ćwiczcie wymowę online:
https://www.youtube.com/watch?v=-O6tkih424Y
Sprawdźcie, czego się nauczyliście:
https://www.youtube.com/watch?v=JaOCdQBlT1I
Thema: Ostern und Osterhase. Wielkanoc w Niemczech.
Zapoznajcie się z prezentacją. Polecam słowniczek pons.pl
Przetłumaczcie i nauczcie się poniższych słów na temat Wielkanocy. Tłumaczenie prześlijcie na adres e-mail: elw.wojcik@wp.pl
das Osterei
der Osterhase
das Osterlamm
das Geschenk
der Osterbaum
Ostereier suchen
Ostereier bemalen
die Kreuzigung
die Auferstehung
das Osteressen
das Osterfrühstück
das Osternest
https://prezi.com/kfavmgqfwxmw/ostern-in-deutschland/
Życzę Wam Frohe Ostern!
Ciekawe, czy zrozumieliście moje życzenia …
15 – 17.04.2020
Thema: Powtórzenie wiadomości z działu 6
1. Zapoznajcie się z zadaniami interaktywnymi do kursu Magnet 1 w rozdziale 6 na platformie dzwonek.pl . Waszym zadaniem jest wykonanie wszystkich ćwiczeń do tego rozdziału, na zakończenie sprawdźcie swoje ewentualne błędy.
2. Jako ostateczne sprawdzenie wiadomości potraktujcie interaktywne zadania z linka poniżej. Po wykonaniu wszystkich ćwiczeń wybierzcie pole „ Übungen auswerten” :
Thema: Mein Frühstück. Opisujemy swoje śniadanie.
Naucz się odmiany czasowników:
mögen- lubić
ich mag -lubię
du magst – lubisz
er/sie/es mag -lubi
wir mögen – lubimy
ihr mögt -lubicie
sie/Sie mögen- lubią, pani lubi, pan lubi, państwo lubią
essen- jeść
ich esse – jem
du isst – jesz
er/sie/es isst – je
wir essen – jemy
ihr esst – jecie
sie/Sie essen – jedzą, pan je, pani je, państwo jedzą
Wykonaj ćwiczenia 8-11 s. 60-61 w zeszycie ćwiczeń. Następnie ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=pj414afwn19
https://learningapps.org/display?v=pvoyd8kna19
https://learningapps.org/display?v=py3xzrcut19
Dokończ zdania. Zapisaną w zeszycie odpowiedź prześlij przez komunikator Messenger lub na adres: elw.wojcik@wp.pl .
Zum Frühstück esse ich ……
Ich trinke dazu …..
24.04.2020
Thema: Guten Appetit!
podręcznik: ćw. 4-8 ( ćw. 6 i 7 samodzielnie) s. 80-81
zeszyt ćwiczeń: ćw. 12 s. 61 (zdjęcie prześlij przez komunikator Messenger)
Naucz się słów z pierwszego filmu i zapoznaj się ze słownictwem z drugiego:
https://www.youtube.com/watch?v=sLIoRwXsQgQ
https://www.youtube.com/watch?v=CU-GTKKz7T0
Thema: Unsere Lieblingsgerichte. Nasze ulubione potrawy.
podręcznik: ćw. 9, 10 s. 81
zeszyt ćwiczeń: ćw. 13, 14 s. 62 (zdjęcie z podręcznika i ćwiczeń prześlij przez komunikator Messenger)
Wykonaj ćwiczenia online:
https://learningapps.org/display?v=p7v1cj9nn01
6.05.2020
Thema: In der Pizzeria. Składanie zamówienia. Powtórzenie odmiany czasowników.
Podręcznik: ćw.13-15 s. 83
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 15-18 s. 63 Zdjęcie prześlij w komunikatorze Messenger.
Z jakich składników należy przygotować pizzę? Dopasuj podpisy do ilustracji:
https://learningapps.org/display?v=pxb16dqfk19
Czy wiesz jak złożyć zamówienie?
Skopiuj czasowniki z ramki i wklej je w puste miejsca w zdaniach:
Wpisz właściwe końcówki czasowników:
Thema: Powtórzenie wiadomości z działu 7.
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 20-22 s. 64-65 Zdjęcie prześlij w komunikatorze Messenger.
Wykonaj ćwiczenia z rozdziału 7 do podręcznika Magnet 1 na platformie internetowej www.dzwonek.pl. Sprawdź swoje wyniki. Zdjęcie z pkt. 10 z punktacją prześlij w komunikatorze Messenger.
Następnie ćwicz online z wykorzystaniem linka poniżej. Jeśli wybierzesz po naciśnięciu „Auswerten” przycisk „Neue Variation” wykonasz jeszcze inne ćwiczenia do tego rozdziału.:
Thema: Steffis Garderobe. Nazywanie ubrań.
Podręcznik: ćw.1-3 s. 86
Zeszyt ćwiczeń: ćw.1-3 s. 66 Zdjęcie prześlij w komunikatorze Messenger.
Powtarzaj słownictwo korzystając z filmu z linka:
https://www.youtube.com/watch?v=WCiRvSS8BHw
Thema: Was hast du heute an? Opisywanie swojego ubrania.
Zagraj w grę edukacyjną korzystając z linka poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=SjRkzRR4Yc8
Podręcznik: ćw.4-6 s. 87
Zeszyt ćwiczeń: ćw.4-6 s. 66-67 Zdjęcie prześlij w komunikatorze Messenger.
22.05.2020
Thema: Gefällt dir mein Sweatshirt? Opisywanie ubioru osób.
Wyjaśnienie na s. 93 w podręczniku „Zaimki osobowe”
Zapamiętaj- tylko zaimek osobowy „er” w bierniku ma inną formę niż w mianowniku, czyli „ihn”. Reszta zaimków jest taka sama w mianowniku i bierniku.
Podręcznik: ćw.7-9 s. 88-89 ( dialogi napisz do zeszytu)
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 7-9 s. 68
Thema: Gefällt dir mein Sweatshirt? Ćwiczenia leksykalno- gramatyczne.
Podręcznik: ćw.10-12 s. 89
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 10,11, 13,14 s.69,70
Thema: Gehst du mit der Mode? Wyrażanie preferencji związanych z ubiorem.
Podręcznik: ćw. 13A, 13B (do zeszytu) s.90
Zeszyt ćwiczeń: ćw.16 s. 71
Thema: Praca klasowa z działu 6 i 7
Na piątek 29.05.2020 prześlę Wam zadania w komunikatorze Messenger, które potraktujemy jako sprawdzian wiadomości z działu 6 i 7. Będziecie musieli odesłać prawidłowe odpowiedzi do godz. 20.00 w piątek. Obiecuję, że będę oceniać łagodnie Wasze prace. Dlatego przygotujcie się z następujących zagadnień:
1. Nazwy przyborów szkolnych z rodzajnikami.
2. Tworzenie pytań zaczynających się od czasownika ( Hast du ein Buch?) i udzielanie odpowiedzi przeczących i potwierdzeń.
3. Odpowiedzi na pytania związane z tematyką szkolną.
4. Nazwy artykułów spożywczych z rodzajnikami.
5. Odmiana czasowników essen, nehmen, mögen, schmecken, trinken.
6. Zdania z rzeczownikami i przeczeniem „kein” w bierniku typu: Ich mag keinen Fisch. Ich esse lieber Fleisch.
Klasa VIII
Thema: Urlaubserinnerungen- wspomnienia wakacyjne.
podręcznik: ćw. 13a s. 72 Odpowiedzi( imiesłowy 12 czasowników) prześlijcie na adres elw.wojcik@wp.pl
zeszyt ćwiczeń: ćw. 15a, 15b, 15c s. 59-60
Thema: Ostern und Osterhase. Wielkanoc w Niemczech.
Zapoznajcie się i przetłumaczcie o słowa i wyrażenia z prezentacji. Polecam słowniczek pons.pl
Przetłumaczcie i nauczcie się poniższych słów na temat Wielkanocy. Tłumaczenie 12 wyrażeń prześlijcie na adres e-mail: elw.wojcik@wp.pl
das Osterei
der Osterhase
das Osterlamm
das Geschenk
der Osterbaum
Ostereier suchen
Ostereier bemalen
die Kreuzigung
die Auferstehung
das Osteressen
das Osterfrühstück
das Osternest
https://prezi.com/kfavmgqfwxmw/ostern-in-deutschland/
Zapoznajcie się z tradycjami wielkanocnymi w Niemczech.
http://einfachso.pl/deutschland-tradycje-zwyczaje/
Życzę Wam Frohe Ostern!
15 -17.04.2020
Thema: Wie ist das Wetter heute? Opisywanie pogody.
1. Zapoznaj się z ćw.14 na s. 73. Następnie obejrzyj film z linka i ćwicz wymowę z lektorką:
https://www.youtube.com/watch?v=xDp5kZIypJI
2. Obejrzyj film z linka poniżej, następnie naciśnij „Start” pod filmem. Wykonaj 15 ćwiczeń do filmu, a następnie sprawdź się wybierając pole „Überprüfen”
https://learngerman.dw.com/de/wie-wird-das-wetter/l-40481722
Do opisu pogody można wykorzystać czas przeszły Imperfekt czasowników sein i haben.
Wyjaśnienie:
ich war- byłem/am
du warst- byłeś/aś
er/sie/es war- był/była/było
wir waren- byliśmy
ihr wart- byliście
sie/Sie waren- byli/były/pan był/pani była
ich hatte- miałem/am
du hattest- miałeś
er/sie/es hatte- miał/miała/miało
wir hatten- mieliśmy
ihr hattet- mieliście
sie/Sie hatten- mieli/miały/pan miał/pani miała
np. Das Wetter war schön. Es war heiter.
3. Opisz w języku niemieckim pogodę z dnia 17.04.2020 i prześlij opis przez komunikator Messenger lub na adres: elw.wojcik@wp.pl
Thema: Letztes Wochenende war ich zu Hause. Czas przeszły Imperfekt czasowników „haben, sein”.
Wykonaj ćwiczenia online. Zastosuj odmianę czasowników w czasie przeszłym Imperfekt z poprzedniego tematu lekcji.
https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/xg/xg04_07.htm
https://www.schubert-verlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap4_haben_sein.htm
Powtórz nazwy związane z opisem pogody, wykonaj ćwiczenia online
Sprawdź, czego się nauczyłeś/aś
https://learningapps.org/display?v=peou60hvj01
https://learningapps.org/display?v=pzoiaj4gj17
24.04.2020
Thema: Familie Weigel ist in die Ferien gefahren. Czas przeszły Perfekt.
podręcznik: ćw. 17a i 17b s. 74 (w zeszycie)
zeszyt ćwiczeń: ćw. 19, 20 s. 61 na str. 103-104 w podręczniku znajdują się imiesłowy, które są potrzebne do wykonania ćwiczeń (zdjęcie prześlij przez komunikator Messenger)
Thema: Die Geschichte über meine Ferien. Czas przeszły Perfekt.
podręcznik: ćw. 18 i 19 s. 75 w zeszycie
zeszyt ćwiczeń: ćw. 21 s. 61 (zdjęcia prześlij przez komunikator Messenger)
Wykonaj ćwiczenia online:
https://jezykniemiecki.org/cwiczenia/czasy/przeszly/
6.05.2020
8.05.2020
Thema: Wohin kannst du in die Ferien fahren? Unsere Tipps. Atrakcje turystyczne Niemiec.
podręcznik: ćw. 22 s. 76 (do zeszytu)
Wyjaśnienie:
zufrieden sein- być zadowolonym
Spaß haben- dobrze się bawić
in der Zukunft- w przyszłości
die Zeit aktiv verbringen- aktywnie spędzać czas
der Fels (-en)- skała
steil- stromy
unbedingt- koniecznie
die Insel (-n)- wyspa
am Strand- na plaży
sich überzeugen- przekonać się
die Landschaft (-en)- krajobraz
hügelig- pagórkowaty
die Gaststätte (-n)- restauracja, gospoda, lokal gastronomiczny
deshalb- dlatego
die Burg(-en)- gród, zamek
die Altstadt- starówka, stare miasto
die Speise (-n)- danie, potrawa
der Berg (-e)- góra
zeszyt ćwiczeń: ćw. 22, 23 s. 62 ( zdjęcie wraz z ćwiczeniem w zeszycie prześlij w komunikatorze Messenger)
Thema: Powtórzenie wiadomości z działu 5.
Wykonaj ćwiczenia z rozdziału 5 do podręcznika Magnet 2 na platformie internetowej www.dzwonek.pl. Sprawdź swoje wyniki. Zdjęcie z pkt. 11 z punktacją prześlij w komunikatorze Messenger.
Następnie ćwicz online z wykorzystaniem linków poniżej. Jeśli wybierzesz po naciśnięciu „Auswerten” przycisk „Neue Variation” wykonasz jeszcze inne ćwiczenia do tego rozdziału.:
Thema: Was tut dir weh? Części ciała, podstawowe choroby i dolegliwości.
podręcznik: ćw. 1-6 s. 81-82 (ćw. 4, 5, 6-dialogi i odpowiedzi zapisz do zeszytu)
zeszyt ćwiczeń: ćw.1-6 s. 63-64 zdjęcia prześlij w komunikatorze Messenger
Thema: Wem tut was weh? Pytanie o samopoczucie i stan zdrowia.
podręcznik: ćw. 7-13 s.83-84 (dialogi i odpowiedzi zapisz do zeszytu, zdjęcia prześlij w komunikatorze Messenger)
22.05.2020
Thema: Krankheiten& Medikamente. Nazywanie popularnych środków leczniczych.
Podręcznik: ćw.14-18 s.85-86
Zeszyt ćwiczeń: ćw.7-12 s. 65-66 ( zdjęcia prześlij w komunikatorze Messenger)
Thema: Krankheiten& Medikamente. Zdania podrzędnie złożone z „weil”.
Wyjaśnienie:
W zdaniach z „weil”(ponieważ, gdyż, bo) i „dass” (że) odmieniony czasownik „wędruje” na koniec zdania. Jest to tak zwany szyk końcowy. Przed „weil” i „dass”, jak i przed wszystkimi innymi spójnikami podrzędnymi wstawiamy przecinek:
Ich lerne Deutsch, weil ich Fremdsprachen liebe.
Ich gehe jetzt nach Hause, weil ich müde bin.
Ich gehe jetzt schlafen, weil ich morgen früh aufstehe.
Ich gehe jetzt ins Bett, weil ich morgen früh aufstehen muss.
Ich habe gehört, dass du nach Hause gegangen bist.
Podręcznik: ćw.19-21 s.86-87
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 13-15 s. 67-68, ćw.17, 19 s. 69-70 ( zdjęcia prześlij w komunikatorze Messenger)
Posłuchaj rozmów na temat zdrowia, chorób, apteki, lekarza i kupowania lekarstw..
https://www.youtube.com/watch?v=tvQaJgsllGk
https://www.youtube.com/watch?v=OyLIUswUekk
29.05.2020
Wykonaj ćwiczenia z rozdziału 6 do podręcznika Magnet 2 na platformie internetowej www.dzwonek.pl. Sprawdź swoje wyniki. Zdjęcie z pkt. 11 z punktacją prześlij w komunikatorze Messenger.
Następnie ćwicz online z wykorzystaniem linków poniżej. Jeśli wybierzesz po naciśnięciu „Auswerten” przycisk „Neue Variation” wykonasz jeszcze inne ćwiczenia do tego rozdziału:
https://uebungen.klett-sprachen.de/generate_variation.php languageId=8&bookId=24&capitolId=95&types=1,2,3,5,4,6
Na piątek 29.05.2020 prześlę Wam zadania w komunikatorze Messenger, które potraktujemy jako sprawdzian wiadomości z działu 5 i 6. Będziecie musieli odesłać prawidłowe odpowiedzi do godz. 20.00 w piątek. Obiecuję, że będę oceniać łagodnie Wasze prace.
Zagadnienia do nauki:
1. Opis pogody
2. Zdania z „dass” i „weil”
3. Czas przeszły Perfekt w zdaniach
4. Nazwy części ciała z rodzajnikami
5. Odmiana rzeczowników w celowniku
6. Zaimki osobowe w celowniku
7. Słownictwo z obu rozdziałów
Thema: Praca klasowa z działu 5 i 6.
Zadania sprawdzające wiedzę i umiejętności z dwóch działów. Konsultacje.
5.06.2020 kl.7
Thema: Gehst du mit der Mode? Wie sehen die Personen aus? Opisywanie wyglądu.
Podręcznik: Na podstawie wyrażeń z ćw. 14 s. 91 napisz krótkie wypracowanie na temat mody, tego jak się ubierasz każdego dnia, jak z okazji świąt. Jak ubierają się chłopcy, jak dziewczęta? Dlaczego inaczej latem, a inaczej zimą? Kto kupuje Twoje ubrania i dlaczego lubisz się ładnie ubierać? Odpowiedź prześlij w komunikatorze Messenger.
Zeszyt ćwiczeń: ćw. 17-18 s. 72
Thema: Zwischenstation 3– test samooceny wiadomości i umiejętności z rozdziałów 6 i 7.
Podręcznik: ćw. 1-12 s. 94-97 Sprawdź, czego się nauczyłeś.
kl.8
Thema: Zwischenstation 3 – test samooceny wiadomości i umiejętności z rozdziałów 5 i 6.
Podręcznik: ćw. 1-9 s. 90-92 Sprawdź, czego się nauczyłeś/aś.
Thema: Was kann ich schreiben? Ćwiczenia w pisaniu krótkich tekstów.
Podręcznik ćw. 10, 11 s. 92